State of knowledge: concepts, purposes and dialogues
DOI:
https://doi.org/10.15448/2179-8435.2014.2.18875Abstract
.Downloads
References
BARDIN, L. Análise de conteúdo. Lisboa: Ed. 70, 1979.
BOURDIEU, P. O campo científico. In: ORTIZ, Renato (Org.). Pierre Bourdieu: sociologia. São Paulo: Ática, 1983. p. 122-155.
CABRERA, A.; LA NASA. Práticas na sala de aula: a aprendizagem de 10 lições. In: AUDY, J.; MOROSINI, M. C. Inovação e qualidade da Educação Superior. Porto Alegre: Edipucrs/CAPES/CNPq/INEP, 2008. p. 44-74. Disponível em: vhttp://www.pucrs.br/edipucrs/inovacaoequalidade.pdf - Acesso em: 12 fev. 2014.
LOVITTS, B. E. Making the implicit explicit: creating performance expectations for the dissertation. Virginia: Stylus, 2007.
FERNANDES, C. M. B. Sala de aula universitária – ruptura, memória educativa, territorialidade – o desafio da construção pedagógica do conhecimento. Tese (Doutorado) – Programa de Pós-Graduação em Educação, FACED/UFRGS, Porto Alegre, 1999.
FERNANDES, C. M. B. Bases epistemológicas e pedagógicas da construção pedagógica do conhecimento. Texto de discussão na disciplina Metodologia do Ensino Superior do Programa de Pós-Graduação da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Porto Alegre, 2011. [mímeo]
KOSIK, K. Dialética do concreto. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1995.
MARQUES, M. O. Escrever é preciso: o princípio da pesquisa. 4. ed. Ijuí: Ed. Unijuí, 2001.
MILLS, W. Sobre o artesanato intelectual e outros ensaios. Rio de Janeiro: Zahar, [s/d].
MOROSINI, M. C. Estado de conhecimento: sua contribuição à ruptura de pré-conceitos. Revista de Educação da UFSM, Santa Maria: Centro de Educação, v. 40, 2015. [aceito para publicação]
QUIVY, R.; CAMPENHOUDT, L. V. Manual de investigação em ciências sociais. Lisboa: Gradiva, 1988.
VYGOTSKY, L. Interaction between learning and development. In: Mind and Society. Harvard: University Press, 1978.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The submission of originals to Educação Por Escrito implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite Educação Por Escrito as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.