Português como Língua Adicional
Linguística e Tradução
DOI:
https://doi.org/10.15448/1984-7726.2020.4.39784Keywords:
editorialAbstract
-
Downloads
References
ANDRIGHETTI, Graziela Hoerbe; PERNA, Cristina Becker Lopes. O ensino de pronomes em aulas de português como língua adicional: ampliando discussões. Brazilian English Language Teaching – BELT+, Porto Alegre, v. 7, n. 2, p. 129-145, 2016. https://doi.org/10.15448/21783640.2016.2.26507
ANTUNES, Aline Jéssica. Teaching Brazilian Portuguese as an additional language for academic purposes in computer-assisted language learning: the Portuguese360’s curriculum design. 2020. 127 f. Dissertação (Mestrado em Letras) – Programa de Pós-Graduação em Letras, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Porto Alegre, 2020.
MARCUSCHI, Luiz Antônio. Produção textual, análise de gêneros e compreensão. São Paulo: Parábola Editorial, 2008.
MOLSING, Karina; PERNA, Cristina; IBAÑOS, Ana (ed.). Linguistic Approaches to Portuguese as an Additional Language. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2020.
PERNA, Cristina; DELGADO, Heloísa. O ensino de Português como língua adicional em contexto universitário: por uma pedagogia crítica intercultural. Caderno de Letras, Pelotas (Ufpel). No prelo.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Letras de Hoje
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright
The submission of originals to Letras de Hoje implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite Letras de Hoje as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.