Digital resource in learning of the deaf: reading and writing

Authors

  • Cristiane Lumertz Klein Domingues Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul; FAPA, Fatepa.

DOI:

https://doi.org/10.15448/2179-8435.2015.2.20599

Keywords:

Digital, Deaf, Reading.

Abstract

This article presents a study on the inclusion on the laws, and then deals with the education in the development of the deaf, discussing the use of digital resource during this process. The study describes through a qualitative research results achieved through responses acquired in an interview with deaf students. It aims to understand how this individual uses digital resource, especially to be able to think how he could take advantage of distance education considering the limitations of their disability. The results obtained in the interview with the deaf students point out that the greatest difficulty lies in the texts chosen for lessons because they are long, because they do not completely dominate the Portuguese language because their language is pounds, it makes reading more difficult and laborious. Also, got some suggestions for the use of more qualified way, the tools used in the digital environment, with the goal of improving student learning.

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Author Biography

Cristiane Lumertz Klein Domingues, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul; FAPA, Fatepa.

Cristiane Lumertz Klein Domingues possui Doutorado (2011) e Mestrado (2008) em Letras, área de concentração em Teoria da Literatura Infantil, pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Graduação em Pedagogia (1993) e Especialização em Leirura: teoria e práxis, pela Faculdade Porto-Alegrense, onde leciona, nos níveis de especialização e graduação, as disciplinas de Teoria e Prática Metodológica de Leitura e Escrita I e II, Prática Educativa nos Anos Iniciais e Construção da Linguagem Escrita. Leciona também na Fatepa, na graduação, a disciplina de Comunicação Corporativa. Alfabetizadora por 15 anos, experiência no Ensino Fundamental e Educação Infantil. Desenvolve estudos nas áreas da alfabetização, Linguagem, Literatura Infantil , formação docente e letramento.

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Published

2015-08-15

How to Cite

Domingues, C. L. K. (2015). Digital resource in learning of the deaf: reading and writing. Educação Por Escrito, 6(2), 255–266. https://doi.org/10.15448/2179-8435.2015.2.20599