Cultural industry in the state of Rio Grande do Sul: data on supply

Authors

  • Ana Carolina Escosteguy Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
  • Nilda Jacks Universidade Federal do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.1997.7.2996

Keywords:

Communication, gaucho culture, cultural industry

Abstract

This research emerges as an interinstitutional project funded by the Foundation for Research Support of the State of Rio Grande do Sul (FAPERGS), in the Emerging Groups line, which aims to support the formation of groups of researchers involved with integrated research. It was developed during 1994 and 1995. It integrates the teaching production of the Master in Communication of the Pontifical Catholic University of Porto Alegre (PUC / RS) from the beginning and from 95 to the Federal University of Rio Grande do Sul (UFRGS), year of Foundation of the Master in Communication of this University.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana Carolina Escosteguy, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Professora da Faculdade de Comunicação da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Nilda Jacks, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Professora da Faculdade de Comunicação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul

References

MATTELART, Armand. (1994) Comunicação-mundo. Petropólis,

Vozes.

GONZALEZ, Jorge A. (1995) “Coordenadas del imaginários” In revista Estudios sobre las culturas contemporâneas, Época II Vol. I N.2 Colima, México, Universidad de Colima.

__________. (1988) “La cofradía de las emociones (in)terminables”. Revista Estudios sobre las culturas contemporâneas, n 4-5, Colima, México, Universidad de

Colima.

CANCLINI, Néstor García. (1983) As culturas populares do capitalismo. São Paulo, Brasiliense.

MARTÍN-BARBERO, Jesús (1987) De los medios a las mediaciones. Barcelona, Gustavo Gilli.

MATTA, Maria Cristina e SCARAFIA, Silvia. (1993) Lo que dicen las radios. Quito, Aler.

SPA, Miguel Moragas de. (1976) “Perspectiva semiótica de la comunicación radiofônica”. Semiótica y comunicación de masas. Barcelona, Ed. Península.

WILLIAMS. Raymond. (1978) Los medios de comunicación

social. Barcelona, Ed. Península.

Published

2008-04-09

How to Cite

Escosteguy, A. C., & Jacks, N. (2008). Cultural industry in the state of Rio Grande do Sul: data on supply. Revista FAMECOS, 4(7), 158–167. https://doi.org/10.15448/1980-3729.1997.7.2996

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>