I will be my own fetish: nudity in temples of artifice or image-women activism

Authors

  • Rose de Melo Rocha Escola Superior de Propaganda e Marketing
  • Beatriz Beraldo Escola Superior de Propaganda e Marketing

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2014.2.17402

Keywords:

Body and Nudity, Image and Imaginary, Communication and Consumption.

Abstract

Inspired by the episode of Femen activists’ invasion of a São Paulo’s shopping mall (which housed the Glass House of Big Brother Brazil 2013), we intend to put into question the nudity’s images and imaginaries and the activism, which are representatives of contemporary political visibility. The body’s place and the conflicting dynamics of the Femen Brazil action allow us to suggest the bourgeois foundations of narrative’s restraint and imaginaries about women in contemporary media scene.

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Author Biographies

Rose de Melo Rocha, Escola Superior de Propaganda e Marketing

Doutora em Ciências da Comunicação pela USP com pós-doutorado em Ciências Sociais pela PUC-SP. Coordenadora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Práticas de Consumo (PPGCOM-ESPM). Bolsista produtividade em pesquisa CNPq.

Beatriz Beraldo, Escola Superior de Propaganda e Marketing

Mestre em Comunicação e Práticas do Consumo pela Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM-SP) onde exerceu o cargo de pesquisadora auxiliar no projeto "Memoria do Consumo". Possui Bacharelado em Comunicação Social - Publicidade e Propaganda pelo Centro Universitário do Norte (2009) e é Licenciada em Letras (habilitação em língua portuguesa e suas literaturas), na Universidade do Estado do Amazonas - UEA (2011). Vencedora do Prêmio COMUNICON 2013, categoria mestranda (PPGCOM-ESPM).

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Published

2014-09-12

How to Cite

Rocha, R. de M., & Beraldo, B. (2014). I will be my own fetish: nudity in temples of artifice or image-women activism. Revista FAMECOS, 21(2), 698–720. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2014.2.17402

Issue

Section

Behavior