v. 12 n. 4 (2019): Pragmática da interlíngua e Pragmática Instrucional

Organizadores:

Dra. Cristina Becker Lopes Perna (PUCRS, Brasil) 

Dr. Manuel Padilla Cruz (Universidad de Sevilla, Espanha)

Doutoranda Giselle Liana Fetter (PUCRS, Brasil)

Publicado: 2019-12-27

Editorial

  • Pragmática da interlíngua e pragmática instrucional: dois campos de pesquisa vibrantes e elucidativos

    Cristina Lopes Perna, Manuel Padilla Cruz, Giselle Liana Fetter
    e36276
    DOI: https://doi.org/10.15448/1984-4301.2019.4.36276
  • Interlanguage pragmatics and instructional pragmatics: two vibrant and illuminating research fields

    Cristina Lopes Perna, Manuel Padilla Cruz, Giselle Liana Fetter
    e36302
    DOI: https://doi.org/10.15448/1984-4301.2019.4.36302

Artigos

  • Mobile instant messaging: a bonanza for interlanguage pragmatics

    Bethany Anne Aull
    e33885
    DOI: https://doi.org/10.15448/1984-4301.2019.4.33885
  • Investigating the effects of pragmatic instruction: a comparison of L2 Spanish compliments and apologies during short term study-abroad

    Megan DiBartolomeo, Vanessa Elias, Daniel Jung
    e33989
    DOI: https://doi.org/10.15448/1984-4301.2019.4.33989
  • Second language pragmatics: a corpus-based study of the pragmatic marker like

    Giovani Santos
    e34002
    DOI: https://doi.org/10.15448/1984-4301.2019.4.34002
  • Prosodic Pointing in inferential comprehension: the application of Relevance Theory to L2 listening instruction

    Pauline Madella, Jesús Romero-Trillo
    e34157
    DOI: https://doi.org/10.15448/1984-4301.2019.4.34157
  • O inglês para aviação e a pragmática: uma proposta de investigação descritiva por meio da Linguística de Corpus

    Malila Carvalho de Almeida Prado
    e34167
    DOI: https://doi.org/10.15448/1984-4301.2019.4.34167
  • Ordens e pedidos em língua italiana: um estudo da percepção de falantes nativos e aprendizes brasileiros

    Luciane Nascimento Spadotto, Elisabetta Santoro
    e34170
    DOI: https://doi.org/10.15448/1984-4301.2019.4.34170
  • Dealing with jokes in the ESL class: a pedagogical proposal centred on comprehension

    Manuel Padilla Cruz
    e36113
    DOI: https://doi.org/10.15448/1984-4301.2019.4.36113