Popular Education and new technologies

Authors

  • Telmo Adams
  • Danilo R. Streck

Keywords:

Popular education, digital technologies, Latin America.

Abstract

The article analyzes the changes in popular education in terms of its contribution for citizen education, with special emphasis on the digital means of communication. The conceptual framework is taken from the reflections on popular education and on the new technologies in the field of education. It is argued that popular education has the role of critical vigilance in the use of new technologies which, in the name of neutrality, present themselves as new social utopias. There are identified some tendencies and challenges regarding the interaction between popular education and the digital technologies, and their impact on education in general.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Telmo Adams

Nadja Mara Amilibia Hermann Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq - Nível 1C Possui graduação em Filosofia pela Universidade Federal de Santa Maria (1973), mestrado em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (1982) e doutorado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1995), com doutorado sanduíche na Universidade de Heidelberg. Foi professora titular de Filosofia da Educação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul de 1997 a 2005. Coordenou o Comitê de Educação e Psicologia da Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado do Rio Grande do Sul no período de 2002 a 2006. Realizou estágios de pesquisa na Universidade de Heidelberg/Erziehungswissensschatliches Seminar nos anos de 1998, 1999 e 2005. Atualmente é professora adjunta da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Filosofia da Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: filosofia da educacao, racionalidade, hermenâutica, Habermas, Gadamer, ética, ética e estética. (Texto informado pelo autor)

How to Cite

Adams, T., & Streck, D. R. (2010). Popular Education and new technologies. Educação, 33(2). Retrieved from https://revistaseletronicas.pucrs.br/faced/article/view/7346

Issue

Section

Conference

Most read articles by the same author(s)