Mathematical knowledge in normal schools: Brazil, France and Portugal (19th and 20th centuries)
DOI:
https://doi.org/10.15448/1981-2582.2019.2.34456Keywords:
saberes matemáticos, escolas normais.Abstract
---Downloads
References
DAROS, M. D.; DANIEL, L. S. O Curso Normal em Santa Catarina: o processo de construção de um projeto de formação de professores coadunado os ideais de nacionalização e “cientifização” do ensino. In: FREITAS, A. G. B.; LOPES, A.P.C.; ARAÚJO, J. C. S. (org.). As Escolas Normais no Brasil: do império à república. Campinas: Alínea, 2008. p. 249-262.
https://doi.org/10.11606/t.7.2008.tde-16042008- 143619
MARTINS, A. M. S. Breves reflexões sobre as primeiras Escolas Normais no contexto educacional brasileiro, no século XIX. Revista HISTEDBR On-line, Campinas, n. 35, p. 173-182, set. 2009.
https://doi.org/10.20396/rho.v9i35. 8639621
SAVIANI, D. Prefácio. In: FREITAS, A. G. B.; LOPES, A. P. C.; ARAÚJO, J. C. S. (org.). As Escolas Normais no Brasil: do império a república. Campinas: Alínea, 2008.
TANURY, L. M. História da formação de professores. Revista Brasileira de Educação, Rio de Janeiro, n. 1, p. 61-89, maio/ago. 2000.
VALENTE, W. R. A matemática a ensinar e a matemática para ensinar: os saberes para a formação do educador matemático. In: HOFSTETTER, R.; VALENTE, W. R. (org.). Saberes em (trans)formação: tema central da formação de professores. São Paulo: Livraria da Física, 2017. p. 201-228.
https://doi. org/10.14393/che-v17n1-2018-17
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The submission of originals to Educação implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite Educação as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.