Cable TV and communication segmentation
DOI:
https://doi.org/10.15448/1980-3729.2003.20.3207Keywords:
Segmentation, Cable TV, AudienceAbstract
The paper discusses the increasingly segmentation of cable tv channels, trying to show how the audiences position themselves in relation to that development. In order to do that a qualitative research was performed with two different publics: adults and children/teenagers.Downloads
References
ALMEIDA, Cândido José Mendes de. Uma nova ordem audiovisual: novas tecnologias de comunicação. São Paulo: Summus, 1988.
BIGAL, Solange. Afinal, o que é criação publicitária? (O estético na publicidade). São Paulo: Razão Social, 1993.
CASTELLS, Manuel. A sociedade em rede. Tradução de Roneide Venâncio Majer. São Paulo: Paz e Terra, 1999.
DIAS, Cláudia Augusto. Grupo focal: técnica de coleta de dados em pesquisas qualitativas. Informação e Sociedade. Paraíba, v. 10, n. 2, p. 141-158, 2000.
DUARTE, Luiz Guilherme. É Pagar Para Ver: a TV por Assinatura em Foco. São Paulo: Summus, 1996.
FIGUEIREDO, Rubens e CERVELLINI, Sílvia. O que é opinião pública. São Paulo: Brasiliense, 1996.
HOINEFF, Nelson. A Nova Televisão: Desmassificação e o Impasse das Grandes Redes. Rio de Janeiro: Relume Damará, 1996.
______.TV em Expansão: Novas Tecnologias, Segmentação, Abrangência e Acesso na Televisão Moderna. Rio de Janeiro: Record, 1991.
IBOPE. Investimento publicitário por meio de comunicação. Disponível em: http://www.ibope.com.br. Acesso em: 03 mar. 2001.
______. Um raio X do mercado da TV por assinatura nas nove principais praças do País. Disponível em: http://www.ibope.com.br. Acesso em: 07 set. 2000.
JHALLY, Sut. Os códigos da publicidade. Portugal: Edições Asa, 1995.
KAPLAN, Sheila e REZENDE, Sidney (org.). Jornalismo Eletrônico ao Vivo. Petrópolis: Vozes, 1994.
MARTÍN-BARBERO, Jesús. Dos meios às mediações: comunicação, cultura e hegemonia. Tradução de Ronald Polito e Sérgio Alcides. Rio de Janeiro: UFRJ, 1997.
______. La telenovela en Colombia: television, melodrama y vida cotidiana. Dialogos de la comunicacion. Lima, n. 17, p. 46-59, 1987.
MINAYO, Maria Cecília de Souza (org.). Pesquisa Social: Teoria, Método e Criatividade. 5. ed. Rio de Janeiro: Vozes, 1994.
______. O desafio do conhecimento: pesquisa qualitativa em saúde. 6. ed. rev. São Paulo: Hucitec; Rio de Janeiro: Abrasco, 1999.
MORAES, Dênis de (org.). Globalização, Mídia e Cultura Contemporânea. Campo Grande: Letra Livre, 1997.
______. Planeta Mídia: Tendências da comunicação na era global. Campo Grande: Letra Livre, 1998.
NET. Como o sinal de TV por assinatura chega na sua casa. Disponível em: http://www.net.tv.br. Acesso em: 05 mar. 2001.
SOUSA, Mauro Wilton de (org.). Sujeito, o lado oculto do receptor. Tradução e transcrição de Sílvia Cristina Dotta e Kiel Pimenta. São Paulo: Brasiliense, 1995.
WARNIER, Jean-Pierre. A mundialização da cultura. Tradução de Viviane Ribeiro. Bauru: Edusc, 2000.
WOLTON, Dominique. Elogio do grande público: uma teoria crítica da televisão. Tradução de José Rubens Siqueira. São Paulo: Ática, 1996.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The submission of originals to Revista Famecos implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite Revista Famecos as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.