Phonographic industry in RS: a possible future

Authors

  • Militão de Maya Ricardo Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.1998.9.3013

Keywords:

Communication, music, Cultural marketing

Abstract

This text aims to gather some data available on the Brazilian and Gaucho phonographic market, to quickly outline a picture of its current situation. It then presents suggestions on some guidelines that can guide a governmental and private action to draw up a policy of incentive to the structural development of the sector.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Militão de Maya Ricardo, Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul

Professor at the Faculty of Social Communication of the Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul

References

Anuário Brasileiro de Mídia, edição 1990/91. São Paulo, SP. Ed. Meio e Mensagem.

ANTONIUTTI, Daniela Mascarenhas. A Rádio Atlântida FM de Porto Alegre e a sua veiculação comercial no período de julho de 89 a junho de 91. 1991. Monografia (Graduação) - Faculdade de Comunicação Social, PUCRS, Porto Alegre, 1991.

ALBUQUERQUE, Eliete. Estado atrai redes nacionais de Cds: Grandes lojas mexem com o mercado gaúcho. Consumo - Jornal da Federasul. Porto Alegre, 22/9/1997, p.1.

ESSINGER, Silvio. CD, o objeto sonoro do desejo. Jornal do Brasil. Rio de Janeiro, 21/9/97. Caderno B, p. 6.

Explosão Nacional. Revista Veja, edição de 20/3/1996. São Paulo, Abril. p. 114-116.

ETELVEIN, Gilmar. A música de Porto Alegre: o Rock - anos 50, 60, 70 e 80. Porto Alegre, Secretaria Municipal de Cultura, 1994.

ETELVEIN, Gilmar. Fughetti Luz. O Rock Gaúcho. Porto Alegre, Edição do autor, 1996.

FERREIRA, Clodomir Souza. Uma Gota: Assim A Chuva Começa. Estudos de casos de produção de discos independentes em Brasília. 1991. Dissertação (Mestrado) - Universidade de Brasília, Brasília, 1991.

FERLA, Marcelo. Barulhinho bom na caixa registradora. Jornal Zero Hora. Porto Alegre, 15/1/1997. p. 4-5.

FERNANDES, Fátima. Brinde de CD embala setor fonográfico. Folha de São Paulo. São Paulo, 20/10/1997. Disponível em: http://www.uol.com.br/fsp/dinheiro/ fl201006.htm.

MONTEIRO, Marion. Sábado de Compras. Jornal do Brasil. Rio de Janeiro, 20/07/96. Caderno Negócios e Finanças, p.13.

MORIN, Edgar. Cultura de Massas no Século XX. O Espírito do Tempo. Rio de Janeiro, Forense. 1967.

ORTIZ, Renato. A Moderna Tradição Brasileira: Cultura Brasileira e Indústria Cultural. São Paulo, Brasiliense, 1988.

RICARDO, Militão de Maya. Disco para ser voador tem que decolar... Um estudo sobre comunicação de massa e a indústria fonográfica. 1997. Dissertação (Mestrado) - Faculdade de Comunicação Social, PUCRS, Porto Alegre, 1997.

PIMENTA, Angela e SANCHES, Neuza. Talento para fazer milhões. Veja. São Paulo, 3/9/97 p. 130.

RENY, Júlio. Nas ondas do Rádio. Depoimento prestado no debate promovido pela Secretaria de Estado da Cultura do Rio Grande do Sul. Porto Alegre, 30/5/1996. Anotações do autor.

WEIRAUCH, Carlos Eduardo. Nas ondas do Rádio. Depoimento prestado no debate promovido pela Secretaria de Estado da Cultura do Rio Grande do Sul. Porto Alegre, 30/5/1996. Anotações do autor.

WEB SITE DA AGERT. Associação Gaúcha de Emissoras de Rádio e TV. Disponível em: www.agert.org.br

ENTREVISTAS

SCHMIDT, Pena. Entrevista ao autor.

CANTO, Vinicius. Entrevista ao autor.

CAZZETA, Rogério. Entrevista ao autor.

SUMAN, Katia. Entrevista ao autor.

Published

2008-04-10

How to Cite

de Maya Ricardo, M. (2008). Phonographic industry in RS: a possible future. Revista FAMECOS, 5(9), 76–86. https://doi.org/10.15448/1980-3729.1998.9.3013

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)