Newspaper headlines: the creation of a case

Authors

  • Patrícia M. Fossati Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.1997.7.2986

Keywords:

Communication, communication theories, agenda-setting

Abstract

Just as quickly as it creates images, concepts or myths, the media can quickly and voraciously destroy them. The presence and effects of agenda-setting are a palpable reality. The "Habitasul case", which took place in 1985 and used in this agenda-setting study, is a perfect piece to demonstrate it.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Patrícia M. Fossati, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Mestranda em Comunicação na Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

References

AMARAL, Luiz. Jornalismo: Matéria de primeira página. Rio de Janeiro, Tempo Brasileiro, 1982.

BELTRÃO, Luiz. A imprensa informativa. São Paulo, Folco Masucci, 1969.

DEFLEUR, Melvin L. e BALL-ROKEACH, Sandra. Teorias da Comunicação de Massa. 5.ed. Rio de Janeiro, Jorge Zahar Editores, 1993.

DOUGLAS, Joaquim. Jornalismo: A técnica do título. Rio de Janeiro, Agir, 1966.

ERBOLATO, Mário. Técnicas de codificação em jornalismo. 5.ed. São Paulo, Ática, 1991.

FOLHA DE SÃO PAULO. Manual geral de redação. 2.ed. São Paulo, Folha de São Paulo, 1987.

GAZETA MERCANTIL. São Paulo, 11 fev. / 11 mar. 1985.

JORNAL DO COMÉRCIO. Porto Alegre, 11 fev. / 11 mar. 1985

LAGE, Nilson. Linguagem jornalística. 3.ed. São Paulo, Ática, 1990.

WOLF, Mauro. Teorias da Comunicação. Lisboa, Editorial Presença 1987.

ZERO HORA. Porto Alegre, 11 fev. / 11 mar. 1985

Published

2008-04-09

How to Cite

Fossati, P. M. (2008). Newspaper headlines: the creation of a case. Revista FAMECOS, 4(7), 74–77. https://doi.org/10.15448/1980-3729.1997.7.2986

Issue

Section

Articles