Effects of organizational culture in the development of models of corporate governance

Authors

  • Elaine Cristina Lopes Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho
  • Marta Lígia Pomim Valentim Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho
  • Bárbara Fadel Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2014.1.13830

Keywords:

Organizational culture, Corporate governance, Informational culture

Abstract

Corporate governance can be understood like a management model that aims to build a good relationship between managers, controllers, minority shareholders and other stakeholders.
Implement corporate governance in an organization often requires a cultural change. Corporate governance as an organizational model needs reinforce cultural behaviors of
its members so as which support the principles and values that increment the relationship between the organization and its stakeholders. The process of corporate structuring of an organization is largely determined by culture. Being the culture a set of organizational values that distinguishes one organization from other, it is natural that these organizations find adjustment difficulties during the implementation of international values.

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Author Biographies

Elaine Cristina Lopes, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho

Doutora pelo Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação Universidade Estadual Paulista “Julio de Mesquita Filho” UNESP/Marília

Marta Lígia Pomim Valentim, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho

Professora do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação Universidade Estadual Paulista “Julio de Mesquita Filho” UNESP/Marília

Bárbara Fadel, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho

Professora do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação Universidade Estadual Paulista “Julio de Mesquita Filho” UNESP/Marília

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Published

2014-06-03

How to Cite

Lopes, E. C., Valentim, M. L. P., & Fadel, B. (2014). Effects of organizational culture in the development of models of corporate governance. Revista FAMECOS, 21(1), 268–286. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2014.1.13830

Issue

Section

Organizational Communication