Gender, sexuality and the public education policies

Authors

  • Denise Regina Quaresma da Silva Universidade La Salle http://orcid.org/0000-0002-3697-8284
  • Zuleika Leonora Schmidt Costa Centro Universitário Cenecista de Osório – UNICNEC
  • Márcia Beatriz Cerutti Müller Universidade La Salle

DOI:

https://doi.org/10.15448/1981-2582.2018.1.29812

Keywords:

Public education policies. Gender. Sexuality. Sex education.

Abstract

This theoretical study aims to analyse the legal documents pertinent to the public policies of gender education, sexuality and sex education, establishing reflections with the education scenarios. We concluded that these documents about these matters ground assumptions that are an important starting point towards the struggle of the feminist social movements, the fight for human rights on sexual and reproductive rights, as well as the fight against homophobia, the promotion of human rights and the health of the lesbian, gay, bisexual, transvestite and transgender population.

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Author Biographies

Denise Regina Quaresma da Silva, Universidade La Salle

Pesquisadora CNPQ, Pós Doutora em Estudos de Gênero, 

Doutora em Educação, Pesquisadora do PPG em Educação da UNILASALLE/Canoas e do PPG em Diversidade Cultural e Inclusão Social da Universidade Feevale.

Zuleika Leonora Schmidt Costa, Centro Universitário Cenecista de Osório – UNICNEC

Doutora em Educação Unilasalle/Canoas, professora na Faculdade Cenecista de Osório nos curso de Psicologia, Coordenadora do curso de Psicologia da Faculdade Cenecista de Osório.

Márcia Beatriz Cerutti Müller, Universidade La Salle

Doutora em Educação Unilasalle/Canoas.

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Published

2018-05-29

How to Cite

da Silva, D. R. Q., Costa, Z. L. S., & Müller, M. B. C. (2018). Gender, sexuality and the public education policies. Educação, 41(1), 49–58. https://doi.org/10.15448/1981-2582.2018.1.29812

Issue

Section

Dossiê: A construção de profissionalidade: a pessoa em formação