Carlos Alberto Torres in an interview: from Education Compared to the future plans of an “intellectual of the world”

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15448/1981-2582.2018.3.27509

Keywords:

Entrevista, Carlos Alberto Torres, Educação Comparada, Redes de Colaboração

Abstract

---

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rodrigo de Macedo Lopes, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Doutorando em Sociologia pelo Programa de Pós-Graduação em Sociologia da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Mestre na mesma área pelo Programa de Pós-Graduação da Universidade Federal de Alagoas e licenciado pela mesma instituição.

Camila Ferreira da Silva, Universidade Nova de Lisboa

Doutora em Ciências da Educação pela Universidade Nova de Lisboa, bolsista Erasmus Mundus.

Mariana Gaio Alves, Universidade de Lisboa

Professora Auxiliar com Agregação do Instituto de Educação da Universidade de Lisboa. Doutora em Ciências da Educação  (especialidades em Educação e Desenvolvimento) pela Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade Nova de Lisboa.

References

ALSOP, R. The trophy kids grow up: how the millennial generation is shaking up the workplace. EUA: Jossey-Bass, 2008.

BECK, U. Sociedade de risco: rumo a uma outra modernidade. São Paulo: Editora 34, 2011.

CASTELLS, M. The rise of the network society. 1. ed. Chichester: Blackwell Publishers, 1996.

______. The power of identity. 1. ed. Chichester: Blackwell Publishers, 1996.

______. End of millennium. 1. ed. Chichester: Blackwell Publishers, 1996.

CONSIDINE, D., HORTON, J.; MOORMAN, G. Teaching and reading the millennial generation through media literacy. Journal of Adolescent & Adult Literacy, v. 52, n. 6, p. 471-481, Mar. 2009.

ELAM, C.; STRATTON, T.; GIBSON, D. D. Welcoming a new generation to college: the millennial students. Journal of College Admission, n. 195, p. 20-25, 2007.

MONACO, M. & MARTIN, M. The millennial student: a new generation of learners. Athletic Training Education Journal, v. 2, n. 2, p. 42-46, Apr./Dec. 2007.

NG, E. S. W., SCHWEITZER, L. & LYONS, S. T. New generation, great expectations: a field study of the millennial generation. Journal of Business and Psychology, v. 25, n. 2, p. 281-292, jun. 2010.

TAROZZI, M.; TORRES, C. A. Education and global citizenship: challenges for multiculturalism and interculturalism. London; New York: Bloomsbury Academic, 2016.

TORRES, C. A. Consciência e história: a práxis educativa de Paulo Freire. São Paulo: Edições Loyola, 1979.

______. Diálogo com Paulo Freire. São Paulo: Edições Loyola, 1979.

______. Leitura crítica de Paulo Freire. São Paulo: Edições Loyola, 1981.

______. O manuscrito de Sir Charles. 1. ed. Lisboa: Dom Quixote, 2005.

Published

2018-12-30

How to Cite

Lopes, R. de M., Silva, C. F. da, & Alves, M. G. (2018). Carlos Alberto Torres in an interview: from Education Compared to the future plans of an “intellectual of the world”. Educação, 41(3), 411–417. https://doi.org/10.15448/1981-2582.2018.3.27509