The museum as a place of transversality

Authors

  • José Luís Schifino Ferraro Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
  • Roberta Giglio Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS).

DOI:

https://doi.org/10.15448/2179-8435.2014.2.17802

Keywords:

Science education. Museum. Cross-cutting themes. Education.

Abstract

The present work aims to broach the issue of transversality from the guidance of National Curriculum Guidelines (PCN, portuguese acronym) as a possibility for a significant pedagogical practice in a nonformal education space: museums. Taking as a reference the Museum of Science and Technology of Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (MCT-PUCRS) in its exhibition area, the article aims to broach two specific cross-cutting themes, “health” and “environment”, discussing and proposing a (re-)significance of traditional educational practices which fall within the sphere of science education.

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Author Biographies

José Luís Schifino Ferraro, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Doutor em Educação – Professor da Faculdade de Biociências e do Programa de Pós-graduação em Educação em Ciências e Matemática da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS).

Roberta Giglio, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS).

Licenciada em Ciências Biológicas e Mestranda do Programa de Pós-graduação em Educação em Ciências e Matemática da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS).

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Published

2014-10-13

How to Cite

Ferraro, J. L. S., & Giglio, R. (2014). The museum as a place of transversality. Educação Por Escrito, 5(2), 333–345. https://doi.org/10.15448/2179-8435.2014.2.17802