Training memorials: (re) signification of the images-remembrances/memories-references for future educators

Authors

  • Maria Helena Menna Barreto Abrahão PUCRS

Keywords:

research-training, training memorials, images-remembrances, memories-references

Abstract

The paper analyzes under the constructs images-remembrances (according to Bachelard) and memories-references (as Josso’s conception), the experience with the Research-Training Seminar that we are developing through memorials written by future educators that attend the Course of Pedagogy, at Faculty of Education – FACED, at Catholic University of Rio Grande do Sul – PUCRS. We attempt to clarify the concept of Memorial Training that is a different kind of memorials written with diverse intention. These constructs are the product of Research Training that we are developing with students of the mentioned course, within the scope of the research “The singular-plural subject – story of life, identity, teaching and teacher´s continuing education”.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maria Helena Menna Barreto Abrahão, PUCRS

Maria Helena Menna Barreto Abrahão Bolsista de Produtividade Em Pesquisa do CNPq - Nível 1C possui graduação em Letras Anglo Germânicas pela Universidade Federal de Santa Maria (1962) , mestrado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1979) e doutorado em Ciências Humanas Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1989) . Atualmente é Professor adjunto da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Pesquisador nível 1C do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico, Pesquisador do Ministério Educação e Cultura Instituto Nacional de Pesquisas Educacionais e Pesquisador do Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado do Rio Grande do Sul. Tem experiência na área de Educação , com ênfase em Ensino-Aprendizagem. Atuando principalmente nos seguintes temas: Educação e Trabalho, Ensino profissionalizante. (Texto gerado automaticamente pela aplicação CVLattes)

How to Cite

Abrahão, M. H. M. B. (2011). Training memorials: (re) signification of the images-remembrances/memories-references for future educators. Educação, 34(2). Retrieved from https://revistaseletronicas.pucrs.br/faced/article/view/8708