Digital narratives and child ciberliterature

A training experience with children in the second childhood

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15448/1981-2582.2021.1.34107

Keywords:

narratives, literature, digital culture, experience, children

Abstract

The aim of this article is to reflect on the use of digital literary narratives as a possibility for immersion and training of children’s readers, having as analysis the notes and findings lived in an experience with children of 05 and 06 years of age, in a school of early childhood education. Priority was given to the understanding of this research, the expressions, speeches and interlocutions of children with the use of digital devices to access literature, highlighting their potential in order to expand the repertoires of languages, the cultivation of imagination, abstraction, curiosity and creativity, essential elements for the development of learning and authorship of children in schooling.

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Author Biographies

Andrea Karla Ferreira Nunes, Universidade Tiradentes (UNIT), Aracaju, SE, Brasil

Doutora em Educação pela Universidade Federal de Sergipe (UFS), SE, Brasil; professora titular do Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Tiradentes (UNIT), em Aracaju, SE, Brasil. Líder do Grupo de Pesquisa Educação, Tecnologias e Contemporaneidade (GPETEC).

 

Vinicius Silva Santos, Universidade do Estado da Bahia (UNEB/Campus VIII), Paulo Afonso, BA, Brasil.

Mestre em Educação pela Universidade Federal de Sergipe (UFS), SE, Brasil; professor Assistente da Universidade do Estado da Bahia (UNEB/Campus VIII/), em Paulo Afonso, BA, Brasil. Membro líder do Grupo
de Pesquisa em Formação de Professores, Educação e Contemporaneidade (FORPEC) da UNEB/CNPq.

 

Jacques Fernandes Santos, Universidade Tiradentes (UNIT), Aracaju, SE, Brasil.

Mestre em Gestão do Desenvolvimento Local Sustentável pela Universidade de Pernambuco (UPE/FCAP),
PE, Brasil; professor do Instituto Federal de Alagoas (IFAL), Campus Santana do Ipanema, AL, Brasil. Membro do Grupo de Pesquisa Educação, Tecnologias e Contemporaneidade (GPETEC/UNIT/CNPq).

 

Camila Gomes Santos da Silva, Universidade do Estado da Bahia (UNEB/Campus VIII), Paulo Afonso, BA, Brasil.

Graduada em Pedagogia na Universidade do Estado da Bahia (UNEB/Campus VIII), em Paulo Afonso, BA,
Brasil. Possui cursos de LIBRAS e atuação na Educação de Surdos na modalidade EJA. Membro do Grupo de
Pesquisa em Formação de Professores, Educação e Contemporaneidade (FORPEC) da UNEB/CNPq.

 

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Published

2021-06-21

How to Cite

Nunes, A. K. F., Santos, V. S., Santos, J. F., & da Silva, C. G. S. (2021). Digital narratives and child ciberliterature: A training experience with children in the second childhood. Educação, 44(1), e34107. https://doi.org/10.15448/1981-2582.2021.1.34107

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