Corporate education within the public service field

A case study on dialogue learning

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15448/1981-2582.2021.1.32875

Keywords:

corporate education, technical-administrative in education, dialogical learning, training

Abstract

This article presents data acquired through qualitative research, inspired by the Methodology of Communicative Research. It aims to analyze the perception that technical-administrative servants in education have towards the training courses that are offered by UFMT. The collected data was obtained from in-depth communicative interviews. The information gathered from this research reveals that the Technical Administrative Servants in education have several ideas that can contribute to improving the Training Program. The research came to the conclusion that Dialogic Learning can be used to bring improvements to Corporate Education.

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Author Biographies

Natalia Araujo Souza Neves, Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT), Rondonópolis, MT, Brasil.

Mestra em educação pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT), em Rondonópolis, MT, Brasil.; especialista em Administração de Recursos Humanos pela Universidade Federal do Ceará (UFC), em Fortaleza, CE, Brasil. Graduada em Administração pela Estácio, em Ribeirão Preto, SP, Brasil. Servidora técnica-administrativa em educação da Universidade Federal de Rondonópolis (UFR), em Rondonópolis, MT, Brasil.

Eglen Sílvia Pipi Rodrigues, Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT), Rondonópolis, MT, Brasil.

Doutora e mestra em Educação, pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), em São Carlos, SP, Brasil, com estágio realizado na Espanha (Barcelona), no CREA (União Europeia) – Community of research on excelence for all. Pós-doutora em Educação, pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), em São Carlos, SP, Brasil; graduada em Licenciatura Plena em Pedagogia na UFSCar, em São Carlos, SP, Brasil; professora associada II na Universidade Federal de Rondonópolis (UFR), em Rondonópolis, MT, Brasil, vinculada ao Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGEdu), em Rondonópolis, MT, Brasil, da mesma instituição. Coordenadora do Grupo de Estudos em Aprendizagem Dialógica (GEAD-UFR), MT, Brasil, e integra os grupos pesquisa Políticas Públicas Educacionais e Práticas Pedagógicas (UFR, MT, Brasil) e Corpo, Educação e Cultura (COEDUC/UFMT), em Cuiabá, MT, Brasil.

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Published

2021-06-21

How to Cite

Neves, N. A. S., & Rodrigues, E. S. P. (2021). Corporate education within the public service field: A case study on dialogue learning. Educação, 44(1), e32875. https://doi.org/10.15448/1981-2582.2021.1.32875

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