Getting Engaged in America
DOI:
https://doi.org/10.15448/2178-3640.2014.1.17643Palavras-chave:
English Language Teaching activity, cultural aspects, Simple Past TenseResumo
Introduction:The National Curricular Parameters of 2000 point out a new path for the teaching of foreign languages in Brazilian school. They determine that the language must be taught in such a way that it enables students to actually communicate by using the language. They also suggest that the teaching of a foreign language should allow students to learn about foreign cultures as well. The National Curricular Parameters (2000:25) state that, “the Foreign Languages take on the condition of being an indissoluble part of the set of essential knowledge that allow the student to approach several cultures and, consequently, promote his integration in a globalized world”. Furthermore, the National Curricular Parameters assert that grammar must be taught in context and not isolated as it used to be. Thus, this lesson plan has as its theoretical support those two ideas of the National Curricular Parameters: enabling students to learn about foreign cultures and teaching, or in the case of this plan in specific, reviewing a grammar topic in a real context of use.
Downloads
Referências
Parâmetros Curriculares Nacionais. Ensino Médio. Linguagens, códigos e suas tecnologias, 2000. Available at: http://portal.mec.gov.br/seb/arquivos/pdf/14_24.pdf. Accessed on June 7th, 2014.
FRIENDS: The one with the proposal. New York: Warner Bros, 2000. DVD.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Direitos Autorais
A submissão de originais para a BELT - Brazilian English Language Teaching Journal implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação. Os direitos autorais para os artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos da revista sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente a BELT - Brazilian English Language Teaching Journal como o meio da publicação original.
Licença Creative Commons
Exceto onde especificado diferentemente, aplicam-se à matéria publicada neste periódico os termos de uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional, que permite o uso irrestrito, a distribuição e a reprodução em qualquer meio desde que a publicação original seja corretamente citada.