Formative Assessment in the Foreign Language Classroom
DOI:
https://doi.org/10.15448/2178-3640.2015.1.20200Palabras clave:
assessment, foreing language learning, foreign language teachingResumen
The objective of every good teacher is that students can have a successful and progressive performance throughout the course. However, there are times when what is taught in the classroom is not enough for the proper outcome of some students who may have some learning difficulties. "What should we do with these students?", "how can we find the source of their real difficulty?" and "how to deal with such problems?" are common questions among us teachers and about which we wish to reflect in this work. In order to do so, we decided to compare our students with a patient looking for medical care, and the steps we should lead him to overcome the difficults he might face.Descargas
Citas
Alves, N. et al. 2003. Educação & supervisão: o trabalho coletivo na escola. São Paulo: Cortez.
Moço, A. 2010. Você sabe o que eles já sabem. Nova Escola. São Paulo, v.229, jan/fev.
Moço, A. 2009. Diagnóstico na alfabetização para conhecer a nova turma. Nova Escola. São Paulo, v.220, mar.
Pellegrini, D. 2003. Avaliar para ensinar melhor. Nova Escola. São Paulo, v.159, jan.
Senge, P. et al. 2005. Escolas que aprendem: um guia da Quinta disciplina para educadores, pais e todos que se interessam pela educação. Porto Alegre: Artmed.
Villas Boas, B. M. F. 2004. Portfólio, avaliações e o trabalho pedagógico. Campinas: Papirus.
Zabala, A. 1998. A prática educativa: como ensinar. Porto Alegre: Artmed.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Derechos de Autor
La sumisión de originales para la BELT - Brazilian English Language Teaching Journal implica la transferencia, por los autores, de los derechos de publicación. El copyright de los artículos de esta revista es el autor, junto con los derechos de la revista a la primera publicación. Los autores sólo podrán utilizar los mismos resultados en otras publicaciones indicando claramente a BELT - Brazilian English Language Teaching Journal como el medio de la publicación original.
Creative Commons License
Excepto donde especificado de modo diferente, se aplican a la materia publicada en este periódico los términos de una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional, que permite el uso irrestricto, la distribución y la reproducción en cualquier medio siempre y cuando la publicación original sea correctamente citada.