Anchor: the shaman of ideology
DOI:
https://doi.org/10.15448/1980-3729.1998.8.5473Keywords:
Communication, Telejournalism, anchorAbstract
One of the concepts, with more traffic, currently in the Media, is the Anchor. Every moment, its pronunciation inhabits the pages of the periodicals, it walks by the radio orality and it installs itself in the television showcase. It's not coincidence. It signifies one of the most important media innovations, in the 90's, in Brazil.Downloads
References
ALTHUSSER, L. Os aparelhos ideológicos de estudo, 2a. ed. Rio de Janeiro: Graal, 1985.
BURTON, G.; DIMBLEDY, R. Mais do que palavras: uma introdução a teoria da comunicação. São Paulo: Summus, 1990.
CHAVELIER, J.; GHEERBRANT, A. Dicionário de Símbolos, 11a ed. Rio de Janeiro: José Olympio, 1997.
ELIADE, Mircca. Mito e realidade, 4a ed. São Paulo: Perspectiva, 1994.
GALIA, M. O receptor idealizado pelo discurso radiofônico: uma análise do emissor em Gaúcha Hoje e Flávio Alcaraz Gomes repórter. 1997. Dissertação (Mestrado em Comunicação Social) - Faculdade de Comunicação Social, PUCRS, Porto Alegre, 1997.
PFINGSTAG, P. P. TJ Brasil: a ancoragem de duas faces. Habilitação em Jornalismo. PUCRS, FAMECOS, Porto Alegre, 1997.
SODRÉ, Muniz. A comunicação do grotesco. Petrópolis: Vozes, 1991.
SQUIRRA, Sebastião. Boris Casoy: o Âncora no telejornalismo brasileiro. 2a ed. Petrópolis: Vozes, 1993.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The submission of originals to Revista Famecos implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite Revista Famecos as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.