Netflix Originals in Brazil

an overview of Netflix Originals catalog in Brazil 2016-2019

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2023.1.42989

Keywords:

Netflix. Brazil. Netflix Originals catalog. Brazilian audiovisual industry.

Abstract

Netflix is a key agent for the consolidation of the digital audiovisual market in Brazil. Since 2016, with the release of  the web series 3%, the company started to invest in local productions in order to compose its catalog under the label Original Netflix. Despite being a content producer, little has been discussed about the participation of Netflix in the Brazilian audiovisual industry so far. The article presents thus an analysis of Netflix based on a mapping of the authorial productions of the Netflix Originals label, or Originais Netflix between 2016 and 2019. As final remarks, we indicate that Netflix is not yet a relevant audiovisual content producer in Brazil. 

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Author Biographies

Leonardo De Marchi, Universidade Federal do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro/RJ, Brasil.

Doutor em Comunicação e Cultura pela Universidade Federal do Rio de Janeiro. Professor do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal do Rio de Janeiro e Professor Adjunto da Escola de Comunicação da Universidade Federal do Rio de Janeiro.

João Martins Ladeira, Universidade Federal do Paraná, Curitiba/PR, Brasil.

Doutor em Sociologia pelo Instituto Universitário de Pesquisa do Rio de Janeiro. Professor do Programa
de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal do Paraná e Professor Adjunto da Faculdade
de Comunicação da Universidade Federal do Paraná. Universidade Federal do Paraná, Curitiba, Paraná, Brasil.versidade Federal do Paraná

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Published

2023-08-17

How to Cite

De Marchi, L., & Martins Ladeira, J. (2023). Netflix Originals in Brazil: an overview of Netflix Originals catalog in Brazil 2016-2019 . Revista FAMECOS, 30(1), e42989. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2023.1.42989

Issue

Section

Audiovisual