Communication and culture in daily life
DOI:
https://doi.org/10.15448/1980-3729.2007.32.3416Keywords:
Media, Communication, Everyday lifeAbstract
Is there a supremacy of the mass-media field over everyday life? This is the question we (re)introduce in this study by inverting the traditional theoretical axis of the problem, understanding everyday communication and culture as aspects relevant to be considered by mass media. Culture, like information, is understood like a public right, a right of collectivity that needs signification.Downloads
References
BENJAMIN, Walter. Magia e técnica, arte e política. São Paulo: Brasiliense, 1985.
BOURDIEU, Pierre. Sobre a Televisão. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 1997.
CHUTZ, Alfred. Fenomenologia e Relações Sociais. Rio de Janeiro: Zahar , 1979.
DURKHEIM, Émile. Durkheim: Sociologia. São Paulo: Ática, 2003.
EDGAR, Andrew et al. Teoria Cultural de A a Z – conceitos-chave para entender o mundo contemporâneo. São Paulo: Contexto, 2003.
GEERTZ, Clifford. A interpretação das culturas. Rio de Janeiro: LTC, 1989.
HALL, Stuart. Da diáspora – identidades e mediações culturais. Belo Horizonte: UFMG, 2003.
JUAN, Salvador. Les formes élémentaires de la vie quotidienne. Paris: Puf, 1991.
LEFEBVRE, Henri. A vida cotidiana no mundo moderno. São Paulo: Ática, 1991.
LOPES, Luiz Carlos. O culto às mídias – interpretação, cultura e contratos. São Carlos: Editora da Universidade de São Carlos, 2004.
MAFFESOLI, Michel. A contemplação do mundo. Porto Alegre: Artes e Ofícios, 1985.
_____. O conhecimento comum. São Paulo: Brasiliense, 1985.
WOLTON, Dominique. Pensar a comunicação. Brasília: Editora da Universidade de Brasília, 2004.

