The obscenity of everyday life and the contemporary communicational scene
DOI:
https://doi.org/10.15448/1980-3729.2004.25.3280Keywords:
Daily, Visibility, PostmodernityAbstract
The contemporary interest in the common and the banality of everyday life is increasing, which is reflected in the exhibition of being in various levels and formats of visibility, such as on the internet and on television. The intimate relations between daily life, appearance, artifice and ephemerality find in the communicational environment an extreme and grotesque example, arousing fascination and interest in millions of spectators.Downloads
References
FELDMAN, Ilana. Intervenções "artísticas?". 2004. Disponível em: www.uol.com.br/tropico.
FONTANELLA, F. I. e PRYSHTON, A. Trocando figurinhas: sobre Orkut, frivolidades, neotribalismo e flânerie. In: XXVII Congresso Brasileiro de Ciências da Comunicação, 2004, Rio de Janeiro. Anais... Rio de Janeiro: Intercom, 2004.
LEMOS, André. A Arte da Vida. Webcams e Diários Pessoais na Internet. Revista Comunicação e Artes: a cultura das redes, 2001.
MAFFESOLI, Michel. No fundo das aparências. Petrópolis: Vozes, 1996.
______. O tempo das tribos. Rio de janeiro: Forense, 1998a.
______. Elogio da razão sensível. Petrópolis/RJ: Vozes, 1998b.
______. La conquête du présent, sociologie de la vie quotidienne. Paris: Desclée de Brower, 1998c.
______. L'instant éternel. Paris: Denoel, 2000.
MAFFESOLI, Michel; MENEZES, F; SILVA, J. M. A comunicação sem fim. In: Genealogia do virtual. Porto Alegre: Sulina, 2004.
RECUERO, Raquel. O Interdiscurso construtivo como característica fundamental dos Webrings. Disponível em: http://www.pontomidia.com.br/raquel/pesquisa.
______. Teoria das redes e redes sociais na Internet: considerações
sobre o Orkut, os weblogs e os fotologs. XXVII Congresso Brasileiro de Ciências da Comunicação, 2004, Rio de Janeiro. Anais... Rio de Janeiro: Intercom, 2004.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The submission of originals to Revista Famecos implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite Revista Famecos as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.