The fascination of life simulation: why kids play (and like) The Sims game

Authors

  • Dulce Márcia Cruz Universidade Regional de Blumenau (FURB)
  • Fernando Luiz Krüger Universidade Regional de Blumenau (FURB)

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2004.23.3249

Keywords:

Video games, The Sims, cyberculture

Abstract

This report reveals the findings of a field research carried out through interviews in Brasil with 67 children in the 11-15 years old age span to find out why the game The Sims is so popular worlwide.

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Author Biographies

Dulce Márcia Cruz, Universidade Regional de Blumenau (FURB)

Professora Associada da Universidade Federal de Santa Catarina no Departamento de Metodologia de Ensino (MEN), Universidade Aberta do Brasil e no Programa de Pós-Graduação em Educação do Centro de Ciências da Educação (CED). Líder do Grupo de Pesquisa EDUMÍDIA: Educação, Comunicação e Mídias no CNPq. Pesquisa na área de Educação e Mídias, na interface entre a Comunicação, a Educação e a Linguagem: Letramentos (digital e midiático) e pedagogia dos multiletramentos. Games e educação. Mestrado em Sociologia Política pela Universidade Federal de Santa Catarina (1994), doutorado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (2001)

Fernando Luiz Krüger, Universidade Regional de Blumenau (FURB)

Professor da Universidade Regional de Blumenau.

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Published

2008-04-12

How to Cite

Márcia Cruz, D., & Luiz Krüger, F. (2008). The fascination of life simulation: why kids play (and like) The Sims game. Revista FAMECOS, 11(23), 59–69. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2004.23.3249

Issue

Section

Cyberculture