The drama in telejournalism

Authors

  • Ivonete Pinto Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.1997.7.2991

Keywords:

Communication, telejournalism, dramatization

Abstract

In the first place, the reporter needs the recourse of concentration, essential above all in the theater, so that such "extras" do not interfere with speech. Secondly, these "extras" can not, of course, draw attention to themselves, much less pass in front of the camera. All this is necessary so that the bulletin, also called passage or stand-up, is composed in such a way to contribute to the "plot" of the report.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Ivonete Pinto, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Mestranda em Comunicação na Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

References

ARNETT, P. Ao Vivo do Campo de Batalha. Rio de Janeiro, Rocco, 1994.

CORRAGE, J. As Comunicações Não-Verbais. Rio de Janeiro, Zahar, 1980.

HAMACHEK, D. Encontros com o Self. Rio de Janeiro, Interamericana, 1978.

MELO, J.M. A Opinião no Jornalismo Brasileiro.Petrópolis, Vozes,

ORLANDI, E.P. Interpretação-Autoria: Leitura e Efeitos do Trabalho Simbólico. Petrópolis, Vozes, 1996.

PIGNATARI, D. Informação Linguagem Comunicação. São Paulo, Cultrix, 1981.

RECTOR, M. & TRINTA, A. R. Comunicação do Corpo. Rio de Janeiro, Ática, 1990.

SQUIRRA, S. Boris Casoy: O Âncora no Telejornalismo Brasileiro.

Petrópolis, Vozes, 1993.

STANISLAVSKY, C. A Construção do Personagem. Rio de Janeiro,

Civilização Brasileira, 1983.

Published

2008-04-09

How to Cite

Pinto, I. (2008). The drama in telejournalism. Revista FAMECOS, 4(7), 117–123. https://doi.org/10.15448/1980-3729.1997.7.2991

Issue

Section

Articles