Paulo Freire’s ideas applied to popular and community communication

Authors

  • Cicilia Maria Krohling Peruzzo UNiversidade Metodista de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2017.1.24207

Keywords:

Community communication, Popular communication, Paulo Freire

Abstract

Study of community and popular communication in organizational practices of social movements in Brazil. It aims to carry the basic assumptions of liberating education in Paulo Freire to those of popular and community communication and discuss its presence in social movements. It also aims to relate the organizational and communication practices of these movements to the knowledge construction process. The study is based on bibliographic and documental research, and in-depth interviews in the form of life stories in conjunction with community leaders. We conclude that the pedagogical assumptions of liberating education resonate in social practices and popular communication in order to transform reality and achieve collective interests.

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Author Biography

Cicilia Maria Krohling Peruzzo, UNiversidade Metodista de São Paulo

Doutora em Ciências da Comunicação pela Universidade de São Paulo (ECA-USP). Fez pós-doutorado na Universidade Nacional Autônoma do México. Professora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação Social da Universidade Metodista de São Paulo. Bolsista por produtividade do CNPq. Autora dos livros "Relações públicas no modo de produção capitalista”, "Comunicação nos movimentos populares " e "Televisão comunitária". Organizadora de algumas coletâneas. Possui artigos publicados em diversas revistas científicas nacionais e internacionais. Coordena o Núcleo de Estudos sobre Comunicação Comunitária e Local (Comuni) e o GP Comunicação, Responsabilidade Social e Cidadania da Abrapcorp

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Published

2017-01-02

How to Cite

Peruzzo, C. M. K. (2017). Paulo Freire’s ideas applied to popular and community communication. Revista FAMECOS, 24(1), ID24207. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2017.1.24207

Issue

Section

Communication Science