(Re)thinking the organizational communication in digital age

Authors

  • Tiago Mainieri Universidade Federal de Goiás

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2011.2.9473

Keywords:

Organizational communication, digital technologies, organizational environment

Abstract

The organizational communication could be reconfigured in front of digital age possibilities. The discussion regarding digital technologies influences in the communication process its not limited on the media. Contextualizing this reflection in the organizational context is crucial. The communication phenomena understanding could conduct us to evaluate the changes in the communication process. The organizational environment reveals us some ingredients of that change. The organizational communication in organizational contexts in a digital age is the object from this reflection.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Tiago Mainieri, Universidade Federal de Goiás

Professor no Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Goiás.

References

BALDISSERA, Rudimar. Por uma compreensão da comunicação organizacional. In: SCROFERNEKER, Cleusa. O diálogo possível: comunicação organizacional e paradigma da complexidade. Porto Alegre: EDIPUCRS, 2008.

CASTELLS, Manuel. A sociedade em rede. São Paulo: Paz e Terra, 2000.

______. A galáxia da internet. Rio de Janeiro: Zahar, 2003.

LEVACOV, Marília. Do analógico ao digital: a comunicação e a informação no final do milênio. In.: Tendências na comunicação. Porto Alegre: L&PM, 1998.

LEVY, Pierre. Cibercultura. Rio de Janeiro: Editora 34, 1999.

______. O que é virtual. Rio de Janeiro: Editora 34, 1996.

NEGROPONTE, Nicholas. A vida digital. São Paulo: Cia das Letras, 1995.

PELLANDA, Eduardo. Convergência de mídias potencializada pela mobilidade e um novo pensamento. In: VII Seminário Internacional de Comunicação, 2003, Porto Alegre. Anais do VII Seminário Internacional de Comunicação. Porto Alegre: PUCRS, 2003.

SAAD, Elizabeth. O panorama contemporâneo das empresas jornalísticas brasileiras: crise de gestão ou reconfiguração de identidade? Texto concurso professor titular. Departamento de Jornalismo e Editoração, ECA/USP, janeiro de 2005.

______. Estratégias para a mídia digital: internet, informação e comunicação. São Paulo: Editora Senac, 2003. TOFFLER, Alvin. A Terceira onda. Rio de Janeiro: Record, 1985.

WOLTON, Dominique. Internet, e depois? Porto Alegre: Sulina, 2003.

How to Cite

Mainieri, T. (2011). (Re)thinking the organizational communication in digital age. Revista FAMECOS, 18(2), 529–541. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2011.2.9473