Television and frames of meaning: the work of framing in interview programs

Authors

  • Vera Veiga França Universidade de Minas Gerais
  • Vanessa Costa Trindade Universidade de Minas Gerais

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2009.38.5303

Keywords:

Communicative interaction, frames of meaning, conversation analysis

Abstract

Study of three television programs, Programa do Jô, Mais Você e Boa Noite Brasil, which had the participation of Fernanda Karina, character from the political scandal known as “mensalão”. The analysis of the programs shows the changes of frame: from the profile of the program and of the interviewer, the interviewee is placed in different frames of meaning, which emphasize different faces and indicate the distinction in the media.

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Author Biographies

Vera Veiga França, Universidade de Minas Gerais

Professora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade de Minas Gerais

Vanessa Costa Trindade, Universidade de Minas Gerais

Bolsista de Iniciação Científica do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico e graduada em Comunicação Social na Universidade de Minas Gerais

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Published

2009-05-14

How to Cite

França, V. V., & Trindade, V. C. (2009). Television and frames of meaning: the work of framing in interview programs. Revista FAMECOS, 16(38), 69–78. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2009.38.5303

Issue

Section

Diversity in Journalism

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