Brasil – elections 2018: notes on the imaginary “Lula é Haddad, é o povo”

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2019.3.32593

Keywords:

Brasil - Elections 2018. Imaginary. Coalition “O Povo Feliz de Novo”.

Abstract

The study deals with Brazil’s 2018 presidential campaign, specifically focusing on the “O Povo Feliz de Novo” (PT/PCdoB/PROS) alliance. The analysis of the audiovisual campaign devices provided for the first round of the presidential race is preceded by a slight contextualization ranged from Dilma Rousseff’s re-election for a second term (2014) and her subsequent impeachment (2016), up to when the former president,  Luiz Inácio Lula da Silva, was imprisoned (2018). Based on Michel Maffesoli´s concept of imaginary, we approach the campaign’s proposition – “Lula, Haddad e o Povo” – to issues like the desire of being together, the ludic, the affections and the social bonds.

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Author Biographies

Sandra Fischer Correio, Universidade Tuiuti do Paraná, Curitiba/Paraná

Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Linguagens da Universidade Tuiuti do Paraná (PPGCom/UTP). Pesquisadora associada ao GRUDES (PPGCom-UTP / CNPq). Bolsista CAPES/PROSUP.

Aline Vaz, Universidade Tuiuti do Paraná, Curitiba/Paraná

Doutor pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Linguagens da Universidade Tuiuti do Paraná (UTP). Pós-doutorando em Sociologia pela Universidade Federal do Paraná. Membro do Grupo de Pesquisa JOR XXI da UTP.

Tarcis Prado Junior, Universidade Tuiuti do Paraná, Curitiba/Paraná

Doutor pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Linguagens da Universidade Tuiuti do Paraná (UTP). Pós-doutorando em Sociologia pela Universidade Federal do Paraná. Membro do Grupo de Pesquisa JOR XXI da UTP.

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Published

2019-12-27

How to Cite

Correio, S. F., Vaz, A., & Junior, T. P. (2019). Brasil – elections 2018: notes on the imaginary “Lula é Haddad, é o povo”. Revista FAMECOS, 26(3), e32593. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2019.3.32593

Issue

Section

Pensamento Comunicacional

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