Digitality and audiovisual narrative: a complex relationship

Authors

  • Carlos Gerbase Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2001.14.3104

Keywords:

Language, Audiovisual, Image

Abstract

This article tries to establish a kind of hierarchy of trans- formations taking place in our contemporary audiovisual field. It is focused on the audiovisual narrative, that is, on how to tell stories, with sincronized images and sounds, in face of the latest technological advances. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Carlos Gerbase, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Master at Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.

References

PARENTE, André. Os paradoxos da imagem-máquina. In: Imagem-Máquina: a era das tecnologias do virtual. André Parente (org.). Rio de Janeiro, Editora 34, p. 27-28, 1993.

COUCHOT, Edmond. Da representação à simulação: evolução das técnicas e das artes da figuração. In: Imagem-Máquina: a era das tecnologias do virtual, André Parente (org.). Rio de Janeiro, Editora 34, p. 41-43, 1993.

MACHADO, Arlindo. Anamorfoses cronotópicas ou a quarta dimensão da imagem. In: Imagem-Máquina: a era das tecnologias do virtual, André Parente (org.). Rio de Janeiro, Editora 34, p. 76, 1993.

DAMASCENOFERREIRA,Aníbal. Entrevista concedida em Porto Alegre, agosto de 2000.

ASSIS BRASIL, Gilberto. Polígrafo da disciplina de Fundamentos de Cinema. Porto Alegre, 2000.

Published

2008-04-10

How to Cite

Gerbase, C. (2008). Digitality and audiovisual narrative: a complex relationship. Revista FAMECOS, 8(14), 90–101. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2001.14.3104

Issue

Section

New Technologies