Social networks and e-book publishing

Authors

  • Barbara Heller Universidade Paulista
  • José Mello Junior Centro Universitário Barão de Mauá

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2017.1.23906

Keywords:

Social networks, E-books, Publishing Market

Abstract

The permanent presence of digital means of communication in all aspects of life has affected editorial’s production, which goes through deep instability and transformation due to new digital mechanisms of editing and content distribution. Five movements act in this process: dematerialization, media convergence, digital piracy, self-publishing and drop in book sales. In this new scenario, social media emerges as an alternative means of propaganda and distribution of content, as well as an open platform, innovating to create literary output. The research sought to identify how traditional model of editing relates itself with digital social media, to therefore evaluate the role that editors might accomplish in this circumstance. It has also outlined emerging publishing models and evaluated in which way these five movements associate to the involvement of the readers in social media. Thus, it was concluded that independent authors’ growth is a great challenge to the editor’s role.

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Author Biographies

Barbara Heller, Universidade Paulista

Possui graduação em Teoria Literária pela Universidade Estadual de Campinas (1982), mestrado em Ciências da Comunicação pela Universidade de São Paulo (1990) e doutorado em Teoria Literária pela Universidade Estadual de Campinas (1997). É pós-doutorada em Comunicação pela Universidade Metodista (2011), pela Escola de Comunicação e Artes da Usp (2015). Atualmente é docente e vice-coordenadora do Programa de Mestrado e Doutorado em Comunicação da Universidade Paulista (Unip).É membro do Observatório em Comunicação, Liberdade de Expressão e Censura (Obcom) da ECA-Usp. T

José Mello Junior, Centro Universitário Barão de Mauá

Doutor em Comunicação Social pela Universidade Paulista (Unip). Atualmente é professor dos cursos de graduação em
Jornalismo, Publicidade e Propaganda e Marketing no Centro Universitário Barão de Mauá.

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Published

2017-01-02

How to Cite

Heller, B., & Junior, J. M. (2017). Social networks and e-book publishing. Revista FAMECOS, 24(1), ID23906. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2017.1.23906

Issue

Section

Communication Science

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