Critical review of the thesis Family and School
What do children from the 1st grade have to say?
DOI:
https://doi.org/10.15448/2179-8435.2021.1.42185Keywords:
ReviewAbstract
MAIA, Denise da Silva. Família e Escola: o que as crianças do 1° têm a dizer? 2019. Tese (Doutorado em Educação) – Programa de Pós-Graduação em Educação, PUCRS. Porto Alegre, 2019.
Downloads
References
ANDRÉ, Marli. Pesquisa em educação: buscando rigor e qualidade. Cadernos de Pesquisa, São Luís, MA, n. 113, p. 51-64, jul. 2001.
FONTES, Rejane de Souza. A escuta pedagógica à criança hospitalizada: discutindo o papel da educação no hospital. Revista Brasileira de Educação, Rio de Janeiro, RJ, n. 29, p. 119-138, 2005.
KREPPNER, Kurt. Aplicando a Metodologia de Observação em Psicologia do Desenvolvimento e da Família. Curitiba: Juruá Editora, 2011.
LEAL, Bernardina. Entre ensinar e aprender, a alteridade da infância. In: TREVISAN, Amarildo Luiz; TOMAZETTI, Elisete (org.). Cultura e alteridade: confluências. Ijuí: Ed. Unijuí, 2006. p. 87-94.
MAIA, Denise da Silva. Família e Escola: o que as crianças do 1° têm a dizer? 2019. Tese (Doutorado em Educação) – Programa de Pós-Graduação em Educação, PUCRS, Porto Alegre, 2019.
MALINOWSKI, Bronisław. Argonautas do Pacífico Ocidental. 2. ed. São Paulo: Abril Cultural, 1978.
MARQUES, Janote Pires. A “observação participante” na pesquisa de campo em Educação. Educação em Foco, Juiz de Fora, MG, ano 19, n. 28, p. 263-284, maio/ago. 2016.
POPPER, Karl. Conhecimento objetivo. São Paulo: EDUSP, 1975.
VIEIRA, Hamilton Perninck; THERRIEN, Jacques; DE MEDEIROS, Wendel Alves. Trilhando caminhos na revisão de literatura sobre a ética na pesquisa em educação. Educação Por Escrito, Porto Alegre, v. 11, n. 1, p. e33195, 20 jan. 2020.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Educação Por Escrito
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright
The submission of originals to Educação Por Escrito implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite Educação Por Escrito as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.