Yellow Week – your life is important!

Authors

Keywords:

Listening, Careful, Youths, Teaching action

Abstract

The article aims to report the listening experiences and sharing spaces that were created in classes of one of the Marist Schools in the Metropolitan Region of Porto Alegre, during the period of physical isolation triggered by the COVID-19 pandemic during the 2020 academic year. Based on the work that school has been developing for some time, in addition to aspects of the Marist culture of caring for life and integral training, the report analyzes how the conduct of relationship time through virtual means intended to maintain links and configure itself. as a support for young students in the final year and middle education segment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Luciana Winck Corrêa, Colégio Marista Graças, Viamão, RS, Brasil

Mestranda em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS), em Porto Alegre,
RS, Brasil; psicóloga e gestora escolar na Rede Marista.

Konstans Steffen, Colégio Marista Graças, Viamão, RS, Brasil.

Mestre em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), em Porto Alegre, RS, Brasil; atua como psicóloga.

References

A INVENÇÃO DE HUGO CABRET. Martin Scorsese. EUA: Paramount Pictures, 2011. 128 min.

DUNKER, C.; THEBAS, C. O palhaço e o psicanalista: como escutar os outros pode transformar vidas. São Paulo: Planeta do Brasil, 2019.

MAFFESOLI, Michel. Saturação. Tradução de Ana Goldberger. São Paulo: Iluminuras; Itaú Cultural, 2010.

MAFFESOLI, Michel. O Tempo das Tribos: o declínio do individualismo nas sociedades de massa. 4. ed. Rio de

Janeiro: Forense Universitária, 2010.

MALWEE 50 ANOS - viva com todo o seu coração. 2018. 1 vídeo (3 min 20 s). Disponível em: https://www.youtube.com/watch?v=AKz5W53vuX4. Acesso em: 1 set. 2020

MOURA, M. Suzana de Souza.; GIANNELLA, V. A Arte de Escutar: nuances de um campo de práticas e de conhecimento. Revista Terceiro Incluído, Goiás, v. 6, n. 1, p. 9-24, 20 maio 2017. Disponível em: https://www.

revistas.ufg.br/teri/article/view/40739. Acesso em: 1 set. 2020. https://doi.org/10.5216/teri.v6i1.40739

O LAR DAS CRIANÇAS PECULIARES. Tim Burton. EUA: 20th Century Studios, 2016. 123 min.

RAGGI, Nathália. Juventudes na Contemporaneidade: identidades, identificações, Nomadismos. Rev. Bras.

Adolescência e Conflitualidade, João Pessoal, n. 2, p. 78-93, 2010. Disponível em: https://revista.pgsskroton.com/index.php/adolescencia/article/view/212

REGUILLO, Rossana. Emergencia de Culturas Juveniles: estratégias del desencanto. Colômbia: Cultura Libre, 2007. Disponível em: https://www.iberopuebla.mx/sites/default/files/bp/documents/emergencia_de_culturas_juveniles_estrategias_del_desencanto_0.pdf

SMITH, Kell. Mudei. 2019. Disponível em: https://www. youtube.com/watch?v=Pft-hqumyS0. Acesso em: 1 set. 2020.

UNIÃO MARISTA DO BRASIL. Projeto Educativo do Brasil Marista: nosso jeito de conceber a Educação Básica. Brasília: UMBRASIL, 2010.

Published

2020-12-31

How to Cite

Winck Corrêa, L., & Steffen, K. (2020). Yellow Week – your life is important!. Caderno Marista De Educação, 11(2), e39282. Retrieved from https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/caderno-marista-de-educacao/article/view/39282

Issue

Section

Experiences Stories