Mediation and Reading Incentive Week, online event
experience report
Keywords:
Read mediation, Read, Online event, School library, LibraryAbstract
The article aims to share the experience report of the Medianeira Library of Colégio Nossa Senhora Marista Graça, which, due to the pandemic of COVID-19, needed to abruptly restructure the program of the event of the Mediation and Reading Incentive Week. The event has been taking place since 2017, is in its fourth edition and is part of the scope of the Library. It briefly presents the school, the Library and its objectives, justifies the importance of reading, reading mediation and the values of the institution to which the Library is part. The methodology sought to structure the objectives proposed by stages of the event’s elaboration, the involvement of the school sectors and proposed activities.
event’s elaboration, the involvement of the school sectors and proposed activities
Downloads
References
ALMEIDA JÚNIOR, Oswaldo Francisco de; BORTOLIN, Sueli. Mediação da informação e da leitura. In: SEMINÁRIO EM CIÊNCIA DA INFORMAÇÃO, 2., 2007, Londrina. Anais [...] Londrina: UEL, 2007. p. 1-13. Disponível em: http://eprints.rclis.org/13269/. Acesso em: 21 set. 2020.
BEHR. A.; MORO, E. L. DA S.; ESTABEL. L.B. Gestão da biblioteca escolar: metodologias, enfoques e aplicação de ferramentas de gestão e serviços de biblioteca. Ciencia da Informação, Brasília, v. 37, n. 2, p. 32-42, maio/ago. 2008. Disponível em: https://www.scielo.br/pdf/ci/v37n2/a03v37n2.pdf. Acesso em; 21 set. 2020. https://doi.org/10.1590/S0100-19652008000200003
CAMPELLO, Bernadete Santos. Leitura. In: CAMPELLO, Bernadete Santos. Letramento informacional no Brasil:
práticas educativas de bibliotecários em escolas de ensino básico [manuscrito]. 2009. 207 f. Tese (doutorado) - Universidade Federal de Minas Gerais, Escola de Ciência da Informação. Belo Horizonte, 2009. Cap. 3, p. 50-67. Disponível em: http://hdl.handle.net/1843/ECID-7UUPJY. Acesso em: 21 set. 2020.
COLÉGIO MARISTA GRAÇAS. Sobre Maristas Graças. Viamão: Colégio Marista Graças. Disponível em: https://colegios.redemarista.org.br/gracas/sobre. Acesso em: 21 set. 2020.
COLÉGIO MARISTA GRAÇAS. Biblioteca Medianeira. Regulamento interno da Biblioteca Medianeira. Viamão: 2018.
INTERNATIONAL FEDERATION OF LIBRARY ASSOCIATIONS AND INSTITUTIONS. Manifesto IFLA/UNESCO para biblioteca escolar. School Library Manifesto.1999.
Netherlands: IFLA, 1999. Disponível em: https://www.ifla.org/files/assets/school-libraries-resource-centers/publications/school-library-manifesto-pt-brazil.pdf. Acesso em: 21 de set. 2020.
MARISTA VIRTUAL 3.0. Porto Alegre: Rede Marista, [2020?]. Disponível em: https://colegiomarista.mrooms.net/user/profile.php. Acesso: 21 set. 2020.
MICROSOFT TEAMS. [S.l]: Microsoft, 2020. Disponível em: https://www.microsoft.com/pt-br/microsoft-365/microsoft-teams/group-chat-software. Acesso em: 21 set. 2020.
NUNES, M. S. C.; SANTOS, F. O. Mediação da leitura na biblioteca escolar: práticas e fazeres na formação de leitores. Perspectivas em Ciência da Informação, Belo Horizonte, v. 25, n. 2, p. 3-28, 2020. Disponível em: http://hdl.handle.net/20.500.11959/brapci/142182. Acesso em: 28 set. 2020. https://doi.org/10.1590/1981-5344/3725 PMBOK. Um guia do conhecimento em gerenciamento de projetos. (GUIA PMBOK). 4. ed. EUA: Project Management Institute, Inc., 2009.
RODRIGUES, Nadir Bonini Irmão. Instituto de Educação Marista Nossa Senhora das Graças: 1961 - 2011. Viamão: CMC, 2011.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Caderno Marista de Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas, desde que citada a fonte (por favor, veja a Licença Creative Commons no rodapé desta página).