Music industry: "I like to make money."

Authors

  • Militão Ricardo Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.1998.8.5476

Keywords:

Communication, Phonographic industry, music

Abstract

Brazilian musicians and producers of regional acting begin slowly to assimilate the industrial paradigm. It begins to be more accepted the idea that the small or medium-sized label is not independent, but a company, an industry like any other. Aesthetic innovation and the phonographic market are not exclusive things.  

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Militão Ricardo, Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul

Professor at the Faculty of Social Communication of the Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul

References

FERREIRA, C. S. O disco independente: entre o Zen e a Flor Marginal. In: Revista Ton, ton. Brasília: Taba Comunicação, ed. Abril, 1994, p. 9.

______. Uma gota: assim a chuva começa. Estudos de casos de produção de discos independentes em Brasilia. 1991. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Universidade de Brasília, Brasília, 1991.

MORIN, E. Cultura de massas no século XXI. O espírito do tempo. Rio de Janeiro: Forense, 1967.

MORIN, E.; KERN, A. B. Terra Patria. Porto Alegre: Sulina, 1995.

OTRAMARI, A. FHC tem que mudar. Entrevista ao Governador do RS, Antonio Brito. In: Revista Veja, n. 1545, São Paulo: Abril, Cultural, 1998, p. 11.

RICARDO, M. Disco para ser voador tem que decolar...: um estudo sobre comunicação de massa e a indústria fonográfica. Mestrado (Dissertação em Comunicação Social) – Faculdade de Comunicação Social, PUCRS, Porto Alegre, 1997.

______. Depoimentos colhidos em debates da 1ª Expomúsica do Mercosul. Canela-RS, em 29 e 30 de abril e 1, 2, 3 de maio de 1998.

Published

2009-06-29

How to Cite

Ricardo, M. (2009). Music industry: "I like to make money.". Revista FAMECOS, 5(8), 117–120. https://doi.org/10.15448/1980-3729.1998.8.5476

Issue

Section

Articles