The fashion senses: clothing, communication and culture

Authors

  • Isabel Marinho Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
  • Carolina Contreras Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2008.36.4426

Keywords:

Communication, fashion, culture

Abstract

Fashion is a theme discussed with great frequency and diversity. Nowadays, the type of approach may give rise to very interesting clues to the knowledge of contemporary culture, which in fact occurs in Os sentidos da moda: vestuário, comunicação e cultura, by Renata Pitombo Cidreiras. From the fashion are raised questions about Sociology, Anthropology and Communication, related to contemporaneity.

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Author Biographies

Isabel Marinho, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Mestranda do Programa de Pòs-Graduação em Comunicação da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.

Carolina Contreras, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Mestranda do Programa de Pòs-Graduação em Comunicação da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.

Published

2008-11-20

How to Cite

Marinho, I., & Contreras, C. (2008). The fashion senses: clothing, communication and culture. Revista FAMECOS, 15(36), 129–130. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2008.36.4426

Issue

Section

Review