Duration as a problem of film theory and criticism

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2022.1.41019

Keywords:

André Bazin, Duration, Experimental film, Composition

Abstract

This paper aims to discuss duration as a cinematographic problem through a genealogical investigation on the concept of duration in film theory and criticism. It intends to discuss three important moments in which the term acquired significant theoretical and critical value, in order to investigate the original problems that shaped the concept and to appreciate its significance in the history of film.

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Author Biography

Hermano Callou, Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), Rio de Janeiro, RJ, Brasil.

Doutor em Comunicação e Cultura pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), no Rio de Janeiro, RJ, Brasil; mestre em Comunicação e Cultura pela mesma instituição. Graduado em Comunicação Social - Jornalismo pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), em Recife, PE, Brasil. Foi professor substituto da Escola de Comunicação da Universidade Federal do Rio de Janeiro em 2019-2021.

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Published

2022-05-02

How to Cite

Callou, H. (2022). Duration as a problem of film theory and criticism. Revista FAMECOS, 29(1), e41019. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2022.1.41019