The movie image and the contemporary art spaces: other audiovisual formulations

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2019.3.31437

Keywords:

Cinema. Contemporary art. Exhibition space.

Abstract

The text reflects on the historical and contemporary passages and contaminations
between art and cinema anchoring mainly in the dynamics of space, showing how a contemporary audiovisual strand takes place that intervenes between the traditional dark exhibition room, the black box, and the exhibition spaces such as museums and galleries, the white cube. We construct a brief historical context, and then dwell on the dynamics of space from the notion of heterotopy in Foucault to analyze some works exhibited at the 32nd Biennial of São Paulo (2016).

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Author Biography

Eduardo Antonio de Jesus, Faculdade de Filosofia e Ciências Humanas, Campus Pampulha, Belo Horizonte (MG)

Com Graduação (PUC Minas, 1991) e Mestrado (UFMG, 2001) em Comunicação e Doutorado em Artes (USP, 2008), Eduardo de Jesus é Professor Titular do Departamento de Comunicação Social da Faculdade de Filosofia e Ciências Humanas da UFMG, onde integra o Programa de Pós Graduação em Comunicação, sendo atualmente subcoordenador. Suas pesquisas estão focadas na relação entre as imagens em movimento e as espacialidades.

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Published

2019-12-27

How to Cite

de Jesus, E. A. (2019). The movie image and the contemporary art spaces: other audiovisual formulations. Revista FAMECOS, 26(3), e31437. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2019.3.31437

Issue

Section

Audiovisual