Television out of television - The Brazil popular social video

Authors

  • Flávia Seligman Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.1996.4.2937

Keywords:

Communication, popular video, television

Abstract

The scope of television outside of television is completely different from any broadcasting model, as the use of electromagnetic waves in the latter allows a large audience to be reached. Because of this, the video, at the beginning of its use, was considered as an elite vehicle, destined to very specific sectors of the population. The history follows.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Flávia Seligman, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Professora da Faculdade de Comunicação Social da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.

References

LIMA, Fernando Barbosa; PRIOLLI, Gabriel; MACHADO, Arlindo. Televisão e Vídeo: Brasil, os anos de autoritarismo. Rio de Janeiro: Jorge Zahar Editor, 1985.

MACHADO, Arlindo. A Máquina e o Imaginário. São Paulo: EDUSP, 1993.

___________. A Arte do Vídeo. São Paulo: Brasiliense, 1990.

MARCONDES FILHO, Ciro. Sociedade Tecnológica. São Paulo: Scipione, 1994.

NAISBITT, John. Paradoxo Global. Rio de Janeiro: Editora Campus, 1994.

NOVAIS, Adauto. Rede Imaginária: Televisão e Democracia. São Paulo: Companhia das Letras, 1991.

FESTA, Regina; SILVA, Carlos Eduardo Lins. Comunicação Popular e Alternativa no Brasil. São Paulo: Edições Paulinas, 1986.

HOINEFF, Nelson. TV em Expansão. Rio de Janeiro: Record, 1991.

TOFLER, Alvin. Powershift: as mudanças do poder. Rio de Janeiro: Record, 1993.

Published

2008-04-09

How to Cite

Seligman, F. (2008). Television out of television - The Brazil popular social video. Revista FAMECOS, 3(4), 51–59. https://doi.org/10.15448/1980-3729.1996.4.2937

Issue

Section

Articles