Continuing Training of Teachers of Early Childhood Education: What does CAPES Thesis Bank unveils along years 2011-2012?

Authors

  • Dinorá Meinicke Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
  • Leda Lísia Franciosi Portal Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.15448/2179-8435.2014.2.18664

Keywords:

Bank of Theses CAPES. State of Knowledge. Early Childhood Education. Continuing Training Education. Wholeness of BEING.

Abstract

This article unveils scientific production on Continuing Training of Teachers of Early Childhood Education, developed in Postgraduate Programs in Education in Brazil, available at the Bank CAPES thesis, covering the years 2011 and 2012, and now available. This construction of the state of knowledge presents the context in which they operate the 04 (four) researches / thesis, the subject of this study, as well as discussions and conceptions of Continuing Training in Education and Early Childhood Education that support such studies. It indicates the progress of National Policies for Education related to the theme and signals approaches in discussions of researches, as well as reveals the insufficient growth of scientific research in Continuing Training aimed at teachers of Early Childhood Education with a view to the Wholeness of BEING.

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Author Biographies

Dinorá Meinicke, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Doutoranda em Educação – PUCRS; Mestre em Engenharia de Produção – UFSC; Especialista em Naturologia Aplicada – UNISUL/SC e Pedagoga - FURB/FEDAVI.

Leda Lísia Franciosi Portal, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Doutora em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS). Professora Adjunta do Programa de Pós-Graduação em Educação e Professora da Faculdade de Educação/PUCRS – Coordenadora do Grupo de Pesquisa Educação para a Inteireza: um (re)descobrir-se.

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Published

2014-09-23

How to Cite

Meinicke, D., & Portal, L. L. F. (2014). Continuing Training of Teachers of Early Childhood Education: What does CAPES Thesis Bank unveils along years 2011-2012?. Educação Por Escrito, 5(2), 256–273. https://doi.org/10.15448/2179-8435.2014.2.18664

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