Literary connections
building bridges of learning for life
DOI:
https://doi.org/10.15448/2763-5929.2024.1.45846Keywords:
multilingualism, ICT, entrepreneurship, life project, textual genresAbstract
This report presents the process and results of the Literary Connections Project - Building Bridges of Learning for Life, which stimulates students’ creative-logical and critical thinking through the use of ICT, not only in the school environment, but also for children from a philanthropic institution that supports children with cancer, fostering entrepreneurship and life projects. This project used digital technologies in a way that was integrated into the curriculum, with an emphasis on textual genres and financial education, based theoretically on the basic documents of Brazilian education and on authors who have developed research in the areas of literacy, multilearning and TDICs.
Downloads
References
BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília: MEC, 2018.
CARMELINO, Ana Cristina. Humor, multimodalidade e hibridismo: elementos característicos do gênero guia. Intersecções, Jundiaí, ano 6, n. 2, p. 68-88, nov. 2013.
FERRARI, Ana Claudia; MACHADO, Daniela; OCHS, Mariana. Guia da Educação Midiática. 1. ed. São Paulo: Instituto Palavra Aberta, 2020.
FONSECA, Vitor da. Cognição, neuropsicologia e aprendizagem: abordagem neuropsicológica e psicopedagógica. Petrópolis: Vozes; 2008.
LIBERALI, Fernanda Coelho. Multiletramento engajado na prática do bem viver. Linguagem em discurso, [s. l.], v. 22, n. 1, p. 125-145, 2022. http://dx.doi.org/10.1590/1982-4017-220109-8421. Disponível em: https://www.scielo.br/j/ld/a/KmYMbTKgh4MLvKvqMBMCQRk/?lang=pt#. Acesso em: 21 mar. 2024.
LIGOCKI, Carolina Simões Lopes. LUNES, Silvana Maria Silva. Programa Oficina das finanças na escola. São Paulo: FTD; 2021.
FRANCISCO, Antônio; CASTRO, José. Meu amigo paladar. Natal: Comunique, 2016.
GUIMARÃES, Glaucia; CORRÊA, Ligia Karam de Magalhães; BARRETO, Raquel Goulart. Textos Multimidiáticos na Escola. In: REUNIÃO ANUAL DA ASSOCIAÇÃO NACIONAL DE PÓS-GRADUAÇÃO E PESQUISA EM EDUCAÇÃO, 33., 2010, Caxambu. Anais [...]. Caxambu: ANPED, 2010. Disponível em: http://33reuniao.anped.org.br. Acesso em: 21 mar. 2024.
ROJO, Roxane H. R.; MOURA, Eduardo (org.). Multiletramentos na escola. São Paulo: Parábola Editorial, 2012.
União Marista do Brasil. Matrizes Curriculares de educação básica do Brasil Marista: linguagens, códigos e suas tecnologias. Organizador: União Marista do Brasil. Curitiba: Pucpress, 2021.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Caderno Marista de Educação
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas, desde que citada a fonte (por favor, veja a Licença Creative Commons no rodapé desta página).