Storytelling for Autistic Children

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15448/1984-7726.2020.3.36496

Keywords:

Fables, Emerging literacy, Reading mediation

Abstract

This article aims to analyze the contributions of a mediated reading practice for preschool children with mild level. The methodology was based on the theoretical assumptions and the use of a reading adaptation program with visual support since it is an alternative for the development of the emerging literacy of children with autism spectrum disorder (ASD). The results showed that reading practices have a relevant role in the socialization of children, as it encourages social interaction, autonomy, and emerging literacy. The final considerations reaffirmed the results obtained in previous research on the contribution of reading mediation to the development of the emerging literacy of children with ASD, mainly because early intervention assists in the process of Literacy.

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Author Biographies

Viviane Cristina Mattos Battistello, Universidade Feevale (Feevale), Novo Hamburgo, RS, Brasil.

Doutoranda em Diversidade Cultural e Inclusão Social pela Universidade Feevale, Novo Hamburgo, RS, Brasil. Mestre em Letras pela Universidade Feevale, Novo Hamburgo, RS, Brasil. Professora e Psicopedagoga.

Ana Teresinha Elicker, Universidade Feevale (Feevale), Novo Hamburgo, RS, Brasil.

Doutoranda em Diversidade Cultural e Inclusão Social pela Universidade Feevale, Novo Hamburgo, RS, Brasil. Mestre em Letras pela Universidade Feevale, Novo Hamburgo, RS, Brasil. Professora e Escritora.

Lovani Volmer, Universidade Feevale (Feevale), Novo Hamburgo, RS, Brasil.

Doutora em Letras pela Universidade de Caxias do Sul (UCS), em Caxias do Sul, RS, Brasil; Professora da Universidade Feevale, em Novo Hamburgo, RS, Brasil

Rosemari Lorenz Martins, Universidade Feevale (Feevale), Novo Hamburgo, RS, Brasil.

Doutora em Linguística pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS), Porto Alegre, RS. Professora da Universidade Feevale, em Novo Hamburgo, RS, Brasil.

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Published

2020-12-11

How to Cite

Battistello, V. C. M., Elicker, A. T. ., Volmer, L., & Martins, R. L. . (2020). Storytelling for Autistic Children. Letras De Hoje, 55(3), e36496. https://doi.org/10.15448/1984-7726.2020.3.36496

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