The policy of teacher education of UNESCO in the Main Project for education for Latin America and the Caribbean

Authors

  • Edil Vasconcellos de Paiva Universidade do Estado do Rio de Janeiro
  • Flavia Monteiro de Barros Araújo Centro Federal de Educação Tecnológica de Nilópolis

Keywords:

Formação de professores, UNESCO, Projeto Principal de Educação.

Abstract

The present paper has as its main goal to analyze UNESCO educational orientations in the 1990 decade in the Principal Project of Education in Latin American and the Caribbean. In the end of 1970 decade UNESCO has formulated and stimulated priorities for education development in Latin American and the Caribbean countries. A main point in this agenda was the Principal Project of Education (1981) which encompasses principles and strategies to develop educational policies in the region. Between the start and the end of the Principal Project of Education in Latin (1980-1990) there was two decades marked by changes in the educational fi eld, as well as, in the political, economic, and cultural fi elds. It was also a goal of this paper to identify the UNESCO main lines of orientation to teacher education in the same Project in the 1990 decade. Key words – UNESCO; Principal Project of Education in Latin American and the Caribbean; teacher education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Edil Vasconcellos de Paiva, Universidade do Estado do Rio de Janeiro

Nascimento:26/01/1938 em Alvinópolis, Minas Gerais. Doutoramento em Educação na Universidade de Pittsburgh, USA (1979), pós-doutoramento em Educação na Universidade de Londres (1996). Professora do Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade do Estado do Rio de Janeiro/Faculdade de Educação atuando também nos cursos de licenciatura.

Flavia Monteiro de Barros Araújo, Centro Federal de Educação Tecnológica de Nilópolis

Nascimento:15/04/1959. Doutorado em Educação no Programa de Pós graduação em Educação da Universidade do Estado do Rio de Janeiro em 2006. Professora adjunta do Centro Federal de Educação Tecnológica de Química de Nilópolis com atuação na pós-graduação e nos cursos de licenciatura.

Published

2008-11-27

How to Cite

Paiva, E. V. de, & Araújo, F. M. de B. (2008). The policy of teacher education of UNESCO in the Main Project for education for Latin America and the Caribbean. Educação, 31(3). Retrieved from https://revistaseletronicas.pucrs.br/faced/article/view/521

Issue

Section

Other Topics