Educação para a paz segundo Paulo Freire
Keywords:
Educação para a paz, justiça social, superação da violênciaAbstract
Ana Maria Araújo Freire, com o artigo A educação para a paz, segundo Paulo Freire, quer mostrar que, para este educador, a paz está intrinsecamente associada aos processos de transfor-mação social pelos quais se torna possível superar a violência, instaurar a justiça, promover a igualda-de e o respeito à dignidade da pessoa humana como condição para a paz. Não existe paz sem educa-ção para a paz e sua implicação de ordem ética com justiça e realização pessoal e social.Descritores – Educação para a paz; justiça social; superação da violência.
ABSTRACT – Ana Maria Araújo Freire, with the article Peace Education in Paulo Freire’ s perspec-tive, wants to show that, for this educator, peace is intrisencally associated with the processes of social transformation through which is possible to overcome violence, institute justice, promove equality and respect to human dignity as a condition for peace. There is no peace without peace education and its ethical implication.
Key-words – Peace education; social justice; overcoming violence.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The submission of originals to Educação implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite Educação as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.