Portadores de altas habilidades entre menores infratores
Keywords:
Menores infratoresAbstract
Este artigo aborda o tema: Indicadores de altas habilidades entre os reclusos do Centro de Atendimento Sócio-educativos do Município de Santo Ângelo - RS. Tendo como finalidade identificar indicativos de altas habilidades entre os menores infratores, foram utilizados como instrumentos de coleta de dados Questionário; Instrumento de avaliação de habilidades dos alunos; Instrumento de indicadores de interesse; Instrumen-to de indicadores de alunos com habilidades; e Entrevista semi-estruturada. Os resultados indicam que eles mesmos, reclusos por haverem praticado atos considerados anti-sociais, não reconhecem as altas habilidades como tal, não as vislumbravam como algo que possa contribuir para sua melhor inserção em um meio social. As pessoas que com eles traba-lham percebem estas habilidades, mas não as reconheciam como algo a ser trabalhado como instrumento sócio-educativo para sua inclusão social.Descritores – Menores infratores; altas habilidades; inclusão; necessidades educativas especiais.
ABSTRACT – This article attends about the theme indications of high abilities among minor recluded in a socio-educational attention Center in Santo Angelo - RS, had as purpose identify indications of high abilities at minor transgressor, utilizing as instru-ments of collection of data: questionnaire; evaluation of student’s ability; interest’s indi-cations; students with abilities indication; and semi-structured interview. The results indicates that the subject himself do not had the perception of their high abilities, don’t know how to contribute to their better insertion in society. The persons, including teach-ers, who teach to them don’t had the perception that they have high abilities and to use it as socio-educational instrument for their social inclusion.
Key-words – Minor transgressor; high abilities; full inclusion; special educational needs.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The submission of originals to Educação implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite Educação as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.