The legacy of popular education in the formation of individuality for it in the classes of the Youth and Adult Education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15448/1987-2582.2021.2.33111

Keywords:

Popular Education, individuality for you, Youth and Adult Education

Abstract

This article outlines a theoretical discussion on the formation of individuality for oneself in Youth and Adult Education from contributions emanating from Popular Education. Understanding individuality itself as the spontaneous synthesis of social relationships and individuality for itself as the conscious synthesis of such relationships, we present individuality for itself as a relevant possibility for the formation of the individual in Youth and Adult Education, based on the appropriation of human productions. Therefore, a historical review is used, in order to better understand the meanings of popular education initiatives and their contributions to the formation of individuality for themselves in Youth and Adult Education students. Based on the constructions of this text, it is expected that the paths already taken by Youth and Adult Education, from Popular Education initiatives to the current moment of institutionalization of the modality, contribute to the promotion of an Youth and Adult Education that enables social subjects to develop a conscious and non alienated educational relationship with themselves and with the surrounding world, which gives rise to the transition from individuality in itself to individuality in itself.

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Author Biographies

Maria Luiza Luiza Ferreira Duques, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia, Candeias, BA, Brasil.

Doutoranda em Memória: Linguagem e Sociedade pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB). Mestra em Educação pela Universidade do Estado da Bahia (UNEB — Campus I). Especialista em Psicopedagogia Institucional e Clínica pela Faculdade de Guanambi (FG); Especialista em Educação a Distância pela Universidade do Estado da Bahia (UNEB — Polo Brumado); Especialista em Gestão Educacional pela Faculdade Hélio Rocha e em Práticas Docentes Interdisciplinares pela Universidade do Estado da Bahia (UNEB — Campus VI). Graduada em Pedagogia Docência e Gestão de Processos Educativos pela Universidade do Estado da Bahia (2009). Faz parte do Grupo de Pesquisa em Gestão, Organização e Políticas Públicas em Educação e do Grupo de Pesquisa em Educação, Religião, Cultura e Saúde (GEPERCS).

Cláudio Eduardo Félix dos Santos, niversidade Estadual do Sudoeste da Bahia, Candeias, BA, Brasil.

Doutor em Educação pela Universidade Federal da Bahia. Professor adjunto da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB). Docente do Programa de Pós-graduação em Memória: Linguagem e Sociedade pela UESB.

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Published

2021-09-16

How to Cite

Duques, M. L. L. F. ., & dos Santos, C. E. F. (2021). The legacy of popular education in the formation of individuality for it in the classes of the Youth and Adult Education. Educação, 44(2), e33111. https://doi.org/10.15448/1987-2582.2021.2.33111

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