Apresentação
DOI:
https://doi.org/10.15448/1981-2582.2015.2.21395Abstract
A inclusão, compreendida a partir do movimento que defende a universalização dos direitos humanos, desponta como perspectiva norteadora das políticas públicas, das propostas de atendimento e de formação profissional em diferentes áreas do conhecimento e setores sociais, configurando um dos principais desafios da educação contemporânea. Sublinhamos que uma significativa parte desta discussão refere-se ao campo da educação especial.
Downloads
References
ARROYO, Miguel. Políticas educacionais e desigualdades: à procura de novos significados. Educação & Sociedade, Campinas, v. 31, n.113, p. 1381-1416, out./dez. 2010.
BAPTISTA, Claudio Roberto; CAIADO, Katia; JESUS, Denise. Educação especial: diálogo e pluralidade. Porto Alegre: Mediação, 2008.
FRANKLIN, Barry. Interpretación de la discapacidad. Teoria e historia da educación especial. Barcelona: pomares, 1996.
LACAN, Jacques. A ciência e a verdade. Escritos. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 1998. p. 869-892.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The submission of originals to Educação implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite Educação as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.