Alliances between PNEDH and the history of teaching: teacher conceptions about the relationship between education and human rights

Authors

  • Cinthia Monteiro de Araujo Universidade Federal do Rio de janeiro

Keywords:

education in human rights, PNEDH, teaching history

Abstract

This paper presents results of a survey that focused on teachers conceptions about the relationship between education and human rights, which sought to identify the possible relationship between the theme of human rights education and the teaching of history in the direction of establishing alliances through these two fields. The viewing of these possible contacts emerges from the analysis of the National Human Rights Education, in its propositions for Basic Education, and conceptions of teachers for teaching history that seem to drive it to a privileged place for the realization of these alliances.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Cinthia Monteiro de Araujo, Universidade Federal do Rio de janeiro

Professora do Departamente de Didática da Faculdade de Educação da UFRJ e pesquisadora do Núcleo de Estudos do Currículo (NEC) e do Laboratório de Estudos e Pesquisas em Ensino de História (LEPEH) desta mesma universidade. É doutora em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro, onde também adquiriu o título de mestre em Educação. Possui graduação em História pela Universidade Federal do Rio de Janeiro. Tem realizado atividades de ensino, pesquisa e extensão na área de Educação, com ênfase em Ensino de História, Educação em Direitos Humanos e Educação Intercultural.

Published

2013-02-15

How to Cite

Araujo, C. M. de. (2013). Alliances between PNEDH and the history of teaching: teacher conceptions about the relationship between education and human rights. Educação, 36(1). Retrieved from https://revistaseletronicas.pucrs.br/faced/article/view/12321

Issue

Section

Dossier - Human Rights Education: different approaches and directions in negotiation