Review of Integration of theory and practice in CLIL
DOI:
https://doi.org/10.15448/2178-3640.2014.1.18268Resumo
Content and Language Integrated Learning (CLIL) has now become a feature of education in Europe from primary school to university. This method has been used in programs in order to challenge teachers to integrate language learning with content learning, that is, to explore different areas of the curriculum such geography, history, art, among others, using an additional language as the language of instruction. CLIL classrooms use a foreign language to teach their contents and, additionally, students have language classes in order to improve learning. Then, they are going to be able to develop better learning strategies to understand the contents that are being taught in a language that is not their mother tongue.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Direitos Autorais
A submissão de originais para a BELT - Brazilian English Language Teaching Journal implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação. Os direitos autorais para os artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos da revista sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente a BELT - Brazilian English Language Teaching Journal como o meio da publicação original.
Licença Creative Commons
Exceto onde especificado diferentemente, aplicam-se à matéria publicada neste periódico os termos de uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional, que permite o uso irrestrito, a distribuição e a reprodução em qualquer meio desde que a publicação original seja corretamente citada.